måndag 5 november 2007

Måndag (Dag 16, Vecka 6)

Dagen har faktiskt varit riktigt bra med tanke på att de mesta faktiskt har fungerat idag. Även kosttillskotten har funkat! mer om det senare men först:

Måndagens schema:
Bröst:
Liggande hantelpress 3 set 12-15 reps 17,5 kg/st
Bänkpress 2 set 12-15 reps 20 kg (endast vikterna)
Sneda hantellyft 2 set 12-15 9 kg/st
Kabelpress 1 set 12-15 reps 25 kg/st

Triceps:
Tricepspress(Hantel) 3 set 12-15 reps 9 kg/st
Pushdown 3 set 12-15 reps 30 kg
Hantelsträck 2 set 12-15 reps 8 kg/st
Pushdown* 3 set 12-15 reps 30 kg

Tränings sessionen gick faktiskt bra, lite folk på gymmet, jag hade gott med motivation och kosten hade varit riktigt bra. Något som däremot inte alltid är så kul är just den här styrketräningen, sitta å slita sig till döds med småvikter med 1 miljard reps, men det behövs tyvärr så de är bara att slita på!

Nu till kosten då, jag skrev upp ett stort kostschema med alla kosttillskott och maten jag behöver och om jag håller mig till här kommer jag få följande intag per dag:
Kalorier: 2784-3450 kcal
Protein: 228,9-291,9 g
Kolhydrater: 399,5-456,1 g
Dessa värden ligger precis på rätt ställe för maxad muskelökning vilket är perfekt. Just idag kan ja ju säga att jag missade en del men det är sånt man får räkna med första dagarna då de är svårt att ställa om sig till allt nytt.
Kosttillskotten då har funkat väldigt bra, har än så länge inte känt någon som helst bieffekt av dom vilket var lite förvånande, tror däremot att träningsvärken kommer kännas imorgon tack vare X-Factor. 620kcal Gainer funkade fint att häva i sig efter träning, perfekt helt enkelt!

Kommer mer imorn!

Inga kommentarer: