fredag 2 november 2007

Tisdag-Torsdag (Dag 14-15, Vecka 5)

Nu är äntligen alla tentor borta, så nu kan ja äntligen luta mig tillbaka och fokusera på min träning istället!
Även fast jag har haft tentor har jag lyckats träna två gånger och ska även bli den tredje idag(Fredag).

Tisdagens schema:
Bröst:
Liggande hantelpress 3 set 12-15 reps 17,5 kg/st
Bänkpress 2 set 12-15 reps 19 kg (endast vikterna)
Kabelpress 2 set 12-15 reps 20 kg/st
Sneda hantellyft 2 set 12-15 9 kg/st

Triceps:
Tricepspress(Hantel) 3 set 12-15 reps 9 kg/st
Pushdown 3 set 12-15 reps 30 kg
Hantelsträck 2 set 12-15 reps 8 kg/st
Pushdown* 3 set 12-15 reps 30 kg

Första styrkepasset var verkligen tungt eftersom det var så många reps man behövde göra vilket gjorde att jag fick ta de lite lugnt och de den här veckan som en liten uppvärmning. För er som är nya här så kör jag en 3/3-split, alltså 3 veckor muskelbyggning och 3 veckor styrka, del för att överraska musklerna lite (gynnar muskelbyggningen) och dels kunna ta mer vikter i muskelveckorna.
Tisdagens pass gav väldigt mycket trotts tentan på morgonen där och ja känner mig ganska positiv till styrketräningen ändå.

Onsdagen vart något av en vilodag eftersom ja var tvungen att plugga till Mattetentan dagen efter. Men torsdagens träning missade jag inte.

Torsdagens schema:
Rygg:
Sned T-stångsrodd 3 set 12-15 reps 30kg
Latsdrag V-handtag 2 set 12-15 reps 37,5kg
Hanteldrag 2 set 2 reps 12,5kg/st
Chins 1 set 12-15 reps 20kg-hjälp (yttersta handtagen)

Triceps:
Hammercurls(Hantel) 3 set 12-15 reps 9 kg/st
Skivstångs curls 2 set 12-15 reps 15 kg(totalt)

Dagen gick faktiskt ganska bra trotts att jag hade en riktigt jobbig tenta, problemet med det här passet var att jag fick sån stor pump i armen att de knappt gick att träna vilket inte var speciellt behagligt så det vart bara två bicepsövningar vilket räckte bra. Det känns fortfarande att kroppen inte allts är van vid så många reps vilket är bra fast otroligt jobbigt, men jag är ingen som ger upp precis!

Nej nu är det snart dags för mitt sista pass för veckan! Jag hade tänkt att skriva ett litet inlägg på Lördag om vad det är för kosttillskott jag köpt och lite hur de fungerar, kommer nog bli intressant läsning, om inte för någon annan så för mig =)

Inga kommentarer: