söndag 28 oktober 2007

Onsdag - Torsdag (Dag 12-13, Vecka 4)

Nu har de varit ganska mycket som har hänt här innan tentorna så skrivandet har hamnat lite åt sidan, men nu har jag tid!
Jag har fortsatt med Kre-Alkayn vilket har gett en riktigt fin kraftökning i allt jag kört under veckan, något som däremot fattas är energin men den finns om jag tillsätter lite mer mat och alternativt Fierce.

Onsdagens schema:
Rygg:
Sned T-stångsrodd 3 set 4-6 reps 40kg
Latsdrag V-handtag 2 set 4-6 reps 45kg
Hanteldrag 2 set 4-6 reps 22,5kg/st

Triceps:
Tricepspress(Hantel) Länk 3 set 4-6 reps 12 kg/st
Pushdown 3 set 4-6 reps 55 kg
Pushdown(rep) 3 set 4-6 reps 45 kg
Hantelsträck 2 set 4-6 reps 10kg/st

Onsdag gick lagom bra men inte överdrivet direkt. Jag har lite problem med att just träna ryggen då min ryggrad svankar en del, men jag försöker så gått det går. Däremot gick triceps ganska bra då jag ökade en del i vikterna men även där kanske jag bör göra om schemat.

Torsdagens schema:
Axlar:
Hantelpress 3 set 4-6 reps 20 kg/st
Hantellyft med vridning* 3 set 4-6 reps 10kg/st
Kabeldrag 3 set 6-8 reps 10 kg/st
(* En egen övning som är en korsning mellan hantellyft och när man är i läget vid axelnivån så vrider man upp armarna 90 grader.)

Biceps:
Maskincurls 3 set 4-6 reps 27,5 kg
Hammercurls 3 set 4-6 reps 15 kg/st
Skivstångs curls 2 set 4-6 reps 15 kg

Torsdagen kändes bra och det kändes verkligen att jag hade tränat. Jag lyckades äntligen med att ta 20kg i hantelpressen vilket var väldigt kul för nu ligger jag precis på den nivå jag låg innan jag slutade för sommaren.

Om någon minut kommer nu även sammanfattningen igen!

Inga kommentarer: