tisdag 2 oktober 2007

Tisdag (Dag 2, Vecka 1)

Hej och välkommen till min träningsdagbok!

För er som undrar så kommer jag att skriva ner allt om min träning dag för dag, just för att kunna hålla i intresset för träningen.
Men jag hade tänkt att hoppa direkt in i dagboken med dagens träningspass!

Gårdagens träning var en vanlig bröst/triceps-träning (mer om den nästa måndag). Jag känner att jag inte riktigt kommit upp på samma minvå som jag hade innan sommaren, men är påväg åt rätt håll.

Som de andra åren så har jag som mål att bli strörre, framförallt på armarna, men något som är annorlunda de här året är att ja verkligen tänkter hårdköra just armarna. Så förutom att gymma fyra gånger i veckan så är det tänkt att jag ska börja med boxercise 1-2 gånger i veckan till en början.

Så för att kunna hålla igång i det här tempot så km jag på den smarta idén att köpa något energigivande, så jag surfade in på Gymgrossisten och köpte mig ett par Boxercise handskar utan fingrar (känns mycke bättre), en shaker och "Fierce".
Fierce ska vara något kosttillskott som ska ge energi, muskelstyrka och mindre mjölksyra.

Så idag fick ja paketet och var inte sen att testa och undersöka allt, handskarna satt riktigt bra lite hårda men bra ändå.

Sen 30 min innan träning blandade jag iordning min första Fierce mix och kan nämna att smaken var ok i början så de smaka lite sur apelsin om det, men de sura tog över ganska mycket sen vilket inte var lika trevligt men bara att lära sig.
Jag drack inte upp hela eftersom ja kände mig för mätt så vart väl en tredjedel i alla fall.

Schemat för dagen var följande:
Rygg:
Sned T-stångsrodd Länk 3 set 4-6 reps 40kg
Latsdrag V-handtag Länk 2 set 4-6 reps 45kg
Marklyft Länk 3 set 4-6 reps 40kg

Biceps:
Maskincurls Länk 3 set 4-6 reps 30-20kg
Hammer curls Länk 3 set 4-6 reps 15kg/st
Preatcher curls (hantel) Länk 2 set 4-6 reps 10kg/st

Vikten ni ser är endast de vikter ja använde, alltså ingen stång inräknad.
Inleder såklart varje ny muskelgrupp med uppvärmning vilket ja tänkte gå igenom lite senare.
Något nytt ja gjorde idag var däremot att springa på löpbandet för första gången, 1,1 km vilket är mycket för en person som endast är explosiv.

Det var alltså kort och gott dagens träning, inlägget vart lite väl långt men jag ska försöka krympa ihop texterna i fortsättningen!

Hörs imorgon!


Inga kommentarer: