tisdag 23 oktober 2007

Tisdag (Dag 10, Vecka 4)

Måndagen vart de inte mycket träningen med anledningen att jag kom till Karlstad runt 20 tiden. Men idag vart det desto mer!

Jag hittade en halv burk med Kre-Alkalyn som jag inte använt på ett tag, och vart sugen på att testa det igen och se om det gav ett sådant pass bra tryck som det gjorde förut. Så jag tyckte i mig två kapslar (1 cm stora!) och stack till träningen.

Dagens schema:
Liggande hantelpress 3 set 4-6 reps 22,5 kg/st (+2,5kg/st)
Bänkpress 3 set 4-6 reps 30 kg (endast vikterna)
Kabelpress 2 set 6 reps 20 kg/st
Sneda hantellyft 3 set 4-6 12kg/st

Triceps:
Tricepspress(Hantel) 3 set 4-6 reps 12 kg/st
Pushdown 3 set 4-6 reps 45 kg
Hantelsträck 2 set 4-6 reps 10 kg/st
Pushdown* 3 set 4-6 reps 40 kg

Trodde först inte att kreatinet skulle fungera så bra med tanke på att jag kände mig lite trött men jag hade riktigt fel. Hantelpressen gick utmärkt vilket syntes, om jag hade haft någon som skulle kunnat passa lite hade jag lätt kunnat tagit 25kg hantlarna, men 22,5 får duga tillvidare.
Förövrigt så fungerade allt fint, hade riktigt fin styrka i kroppen vilket gjorde att passet gick mycket lättare att genomföra även fast jag inte lade på något extra i vikter. Så mer Kre-Alkalin tack!

Jag har dessutom fått lite saker på posten, det jag snackade om i föregående inlägg, men jag tror jag håller på det ett tag tills det andra paketet har kommit i alla fall. Kan ju säga såhär, om ni tyckte jag var seriös med träning innan, så kommer nästnästa vecka bli mycket värre och förhoppningsvis 2 månader framöver!

Inga kommentarer: